Kundcase

KUND: QUICKSPIN

Så fick vi med oss medarbetarna på tillväxtresan

”Det märks direkt när man möter personer som har både hjärta, passion och kunskap för det de gör. Vi har alltid fått den proffsigaste hjälpen och bästa bollplanket genom vår resa. Och Doings har från dag ett känts som en del av oss på Quickspin. De utmanar oss, får oss att jobba hårdare och får oss att tänka i andra perspektiv. Kulturen vi skapat på Quickspin genom åren är en direkt följd av Doings fantastiska arbete och engagemang för oss.”

SANDRA LINDBERG, CPO Quickspin

Kundcase

KUND: QUICKSPIN

Så fick vi med oss medarbetarna på tillväxtresan

”Det märks direkt när man möter personer som har både hjärta, passion och kunskap för det de gör. Vi har alltid fått den proffsigaste hjälpen och bästa bollplanket genom vår resa. Och Doings har från dag ett känts som en del av oss på Quickspin. De utmanar oss, får oss att jobba hårdare och får oss att tänka i andra perspektiv. Kulturen vi skapat på Quickspin genom åren är en direkt följd av Doings fantastiska arbete och engagemang för oss.”

SANDRA LINDBERG, CPO Quickspin

VAD VAR UTMANINGEN?
Med en framgångsrik historia med hög tillväxt i bagaget ville vi stärka vårt värderingsarbete. Med siktet inställt på fortsatt växande träffade vi Doings redan 2017. Då för att säkerställa att såväl organisation som ledare och medarbetare fick verktyg och kunskaper för att fortsätta bygga en riktigt grym och stabil verksamhet, kultur och stärka vårt värderingsarbete utan att få växtvärk.

VAD VAR LÖSNINGEN?
Utmaningarna har varierat beroende på var vi har befunnit oss på vår tillväxtresa. Doings har funnits vid vår sida hela vägen. Främst i rollen som bollplank i HR- och ledningsfrågor. Men också med att designa och utföra såväl ledarutveckling som vårt viktiga visions- och värderingsarbete.

Värderingsarbete är en lång resa utan egentligt slut, och pågår fortfarande. Arbetet utgick från riktning, målbild och befintliga styrkor. Allt för att identifiera de viktigaste byggstenarna för vår kultur och fortsatta framgång. Därefter har innebörd, beteenden och framgångsfaktorer identifierats gemensamt med samtliga medarbetare. För att verkligen konkretiseras på beteendenivå och inte bli fluff, har fokus varit på görande och upplevelser. Hela tiden med vår kanske viktigaste värdering av dem alla i fokus: Stay playful.

VAD BLEV RESULTATET?
Tillsammans har detta skapat ett gemensamt ansvar och förståelse för vad vi som bolag strävar efter. Och hur vi tillsammans skapar den bästa möjliga arbetsplatsen – och därmed också framgången. Våra chefer har fått tydlig coachning och verktyg att utveckla sitt ledarskap. Och vi har skapat en större förståelse och ”buy-in” på att kulturfrågor, vår vision och värderingar, har en väldigt stor betydelse i hur vi som verksamhet levererar.

I en annars så teknikdriven organisation har intresset för dessa frågor ökat. Vi har gjort en förflyttning i att det som tidigare sågs som HR:s ansvar, nu är ett delat ansvar av alla i organisationen. Våra engagemangsmätningar visar att medarbetarna upplever att vi i högre grad lever efter våra värderingar idag. Vi är övertygade om att det beror på att varje individ, med Doings hjälp, har bidragit till bygget av kulturen på Quickspin.

Quickspin är en svensk spelutvecklare som skapar roliga och lekfulla spelautomater till onlinecasinon. Deras vision är ”We create awesomeness” vilket de lever efter i allt de gör – såväl design och lekfullhet men också ansvarstagande i branschen och förstås som arbetsgivare.

TJÄNSTER


  • Visionsarbete
  • Kulturprojekt
  • Företagskultur
  • Ledarutveckling
  • Ledarskapsutbildning
  • HR-metor
  • Beteendedesign
  • Ledningsgruppsutveckling