Kundcase
Kundcase
VAD VAR UTMANINGEN?
Vår utmaning var att hitta någon i rollen som interim chef för vårt interna rekryteringsteam inför min föräldraledighet. Det bubblade av initiativ och utvecklingsinsatser och vi behövde hitta en person som snabbt kunde komma in och leda teamet, stötta inom såväl operativt som strategiskt rekryteringsarbete, samt bidra i system- och digitaliseringsfrågor.
VAD VAR LÖSNINGEN?
Lösningen blev en interim chef med fokus att både operativt och strategiskt driva utvecklingen av rekryteringsfunktionen framåt. I arbetet ingick också att arbeta med digitala förbättringsfrågor och medlem i projektgrupp för införande av nytt HR-system, samt att leda och utveckla rekryteringsteamet om fyra personer.
VAD BLEV RESULTATET?
Resultaten med en interim chef från Doings blev många! Bland andra ett ökat samarbete mellan medarbetarna i teamet, liksom mellan Kommunikationsavdelningen och Employer Branding. Teamet ökade också sina intäkter och uppdrag. Med Doings hjälp har vi digitaliserat och effektiviserat delar av rekryteringsprocessen i form av en referensapp. Och sist men absolut inte minst fick vi ständigt med oss nya perspektiv i ledningsgruppen.
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa. I Sverige erbjuder Sweco ett brett utbud av tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem, IT för samhällsutveckling och industri.
TJÄNSTER
- HR-konsult
- Interim chef
- Digital HR
- Strategisk rekrytering
- Rekryteringsprocess
- Projektledning
- Digitalisering
- Employer Branding