Bloggen

Varför väljer kunderna er 2025?

Skriven av Alla Doers

Fundera på det några ögonblick.

.

.

.

Vad skapar lojala kunder idag? Vad gör att kunderna väljer att vara kvar hos er och inte gå till konkurrenten? Vad gör er unika nu och i framtiden? Hur skapar man unika värden för kunden när alla på marknaden erbjuder i princip samma kvalitet och pris? Det mesta talar för att det kommer att handla om kundupplevelsen. Hur skapar ni den?

Svaret är inte lätt att komma fram till. Men svaret på den frågan är riktning för hela er affärsplanering i höst, menar vi. Detta är vårt allra bästa tips för hur ni får en superkonkret process för ert affärsplanearbete: se till att din ledningsgrupp ägnar denna fråga fullt fokus i ert affärsplanearbete, strategiarbete och/eller värderingsarbete. Se till att ni gemensamt formulerar vad det är som gör att era kunder är kvar hos er i framtiden.

Vi har gjort detta med goda resultat för många av våra glada kunder i deras affärsplanearbete, visionsarbete, strategiarbete mm. Vill du att vi faciliterar din ledningsgrupps dialoger med fokus på den långsiktiga målbilden 2025 men hjälper er bryta ner detta i konkreta aktiviteter och framgångsbeteenden. För att få saker att hända?

Med gemensamt formulerad målbild med kunden i fokus och definierade framgångsbeteenden för att ta er dit kommer den lilla bonusen att medarbetarnas engagemang ökar då man vet vart man ska och hur man kan bidra. Nog så viktig konkurrensfaktor.

Hör av er så berättar vi mer och bjuder på en kaffe.

Passa på att läsa om vår doer Sanna Sundells kundupplevelse i bank-/finansvärlden här. Intressant!

 

Dela inlägget